- otázky z oblasti harmonického vývoje osobnosti dítěte či dospívajícího
- práce s vývojovými specifiky různých věkových skupin
- konzultace vhodnosti zařazení do určitého předškolního či školního zařízení
- ze školní oblasti:
- výukové obtíže, hledání kontextu školní neúspěšnosti
- snaha o porozumění problematickému chování dítěte
- vztahové problémy: neshody ve třídním kolektivu, nevhodné chování, šikana apod.
- adaptační potíže dítěte, problematické přizpůsobování se novým situacím, kolektivu či prostředí (nástup dítěte do ZŠ, SŠ, změna třídního kolektivu, přechod na 2. stupeň apod.)
- nabídka individuálního přístupu ke studentům s nadprůměrným intelektovým nadáním
- problematika ADHD – porucha pozornosti s hyperaktivitou (specifická porucha chování)
- specifické vývojové poruchy učení (nejčastěji dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie) v kontextu školní výuky
- psychosomatické obtíže (chronické onemocnění, bolest, opakované nevolnosti, zažívací potíže, nespavost, enuréza pomočování, enkopréza neudržení stolice atd.)
- poruchy příjmu potravy (mentální anorexie, mentální bulimie)
- nebezpečí zneužívání návykových látek, vzniku závislosti
- potíže spojené s úzkostí, strachem, fobie, reakce na stres, enormní zátěž či traumatický zážitek
- podpora a konzultace v řešení různých typů osobních problémů
- specifika období dospívání (z pohledu dospívajícího, jeho rodičů i pedagogů)
- poradenská činnost v oblasti profesní orientace
- podpora rozvoje sebepoznání a sebedůvěry dítěte
- problematická komunikace v rodině (vztah rodič – dítě, sourozenci, prarodiče apod.)
- analýza krizových situací, podpora rodinného systému v náročných životních obdobích
- situace dětí/dospívajících v konfliktním rodičovském vztahu
- problematika rozvodové i porozvodové situace
- podpora rodinám při péči o dítě se zdravotním postižením